Tuesday, March 15, 2011

Tanda Tanye....Tanda Soal?!

Cane ek nk mule? Aku pown blur....

Actually, aku tataw ape dah jadik ngan aku...ngan baby aku :'(

Sepeti sume sedia maklum, aku kje bgelumang ngan chemical. Al-maklum laaa...cita2 nk jadik dokte tp belajo malas, dok bdatingggg....bcinteeeeeeee jek. Smpai result ampesss...so, nk xnak kje je la sebagai pencacai kt kilang bahan kimia...

Nak di pendekkan cte, sejak kandungan mencecah usia 4 bulan ni...baby sangat2 aktif. Aku dapat rase setiap pergerakkan beliaw. Kick sane. Kick sini. Break-dance ape lagi.......huhuhu!!

Tapi, semalam...sebab aku sorg jek cover admin dept., so tugas sebagai puan logistik...kene la turon kilang tgk production. Tanpe ape2 protection (mask, safety boot, safety helmet ect). Pulak tu bebudak ni ngan wat air duct sealant. Supervisor aku arahkan aku jaohkan diri sbb takot effect baby. Xsampai bape second, idong aku menangkap kuat baw gam tuh. Terok sgt baunye. Smpai pening pale. Dah bg and amek segale info dr supervisor, aku naik atas. Perot memulas. Sakit sangat2. Mencucok2. Senak. Sume laaaa......aku mule risau. Tapi aku tetap gagahkan diri. Minum air masak banyak2. Mood kje semalam memang ZERO. Sumorg yg cube mematikan lagi mood aku, kene sound tepat punye. Aku xde lagi rase pergerakan dari baby.

Balek umah, aku asek pegang perot. Sesekali rase sakit siang tadi datang balek. But yet, still xde pape movement. Aku tepok2 perot. No kicking. No sikuing. Nothing. Xde respon. Tapi aku xnak pikir -ve. Aku wat pape yg wat aku xrsaw.

Bila hubby balek kje...hubby nak main ngn baby, as usual. Hubby nk nyakat2 baby...nk borak2 ngan baby. Tapi...still no response :'( Tapi aku masih pikir yg +ve aje....

Pagi ni...aku g kje, dari pg til tghari. Masih xde respon. Xde movement. Aku makin risau. Hubby pown risau. Pas diskusi suami isteri....kami decide tuk wat check up and scan. Takot...

Tapi petang td, aku ade rase pergerakkan ckit. Xbanyak. Ckit pown OK what!!! Perot pown beso sebelah. Keras. Tegang. Aku pin dlm palotak ni...baby ok, cume pergerakkan dia slow ckit. Mungkin dia nk mummy dia rest kot :) Walaupun rase ade sedikit pergerakkan...aku dinasihatkan utk tetap wat check up.

Kul 6.30pm hubby amek aku. Straight pegi klinik tempat aku slalu scan tu...malangnye, dokte yg slalu cek aku tu cuti. So, nk xnak kene gak pospon g esok.

So, til now...sume masih jadik tande tanye. Aku bukan x risau. Tapi aku xnk jadik manusia yg berfikiran -ve. Aku taw, hubby pown risau, Risau sgt2. Hubby yg pakse aku kaw2 g kinik. Sape tak sayang zuriat sendiri kannn??? Orang xde otak jek dok buang2 baby...gugurkan secare haram etc. Kejam. Xde perikemanusiaan langsong! Naluri keibuan aku sgt2 kuat ok! Aku F**K gile org yg buang2 bayi ni..........Korang yg buang2 bayi tu, ape yg aku alami skrg....baby gerak2, contraction bagai....korg pown rase kannn??? Xsayang ke kt baby korg tu??? Tu laaa....pandai main jek. Dah sangkot, gelabah!!! Pastu buang!!! BODOH!!!

Ehhh....ehhh...lelebey plaks. Huhu...so, sok baru aku jmpe dokte. So, kesihatan bayi dalam kandungan ni masih menjadik tanye tanye........doa2kan la sume selamat ek. Insyaallah. Amin.....


~end

P/S: MENGHARAP....................... :'(

2 comments:

  1. sabar ye... mudah-mudahan selamat. maybe bby pening je bau chemical... emosi ibu mempengaruhi ibu... take care dear

    ReplyDelete
  2. tq puan mulan....tu laa, aku ni cover2 relax tp sebenonye....aku la manusia paling rsau. 1st time la kate kan....mestila xnak ade pape yg xelok. hurmmm.......

    ReplyDelete