Thursday, March 24, 2011

Satu Penghinaan...

Kepada CIK A:

Usia frenship kte baru je nk mjengah 7thn...masih darjah satu. Tapi dalam 7thn...byk kte lalui same2. Susah senang...kte tempuh same2. Masalah ko adela masalah aku and masalah aku adela masalah ko. Cume, aku jenis jarang bcerita masalah aku melainkan dh tertepu dlm jiwa...

Aku masih simpan kad, bunge n baju yg penah ko bg kt aku. Tanda tulusnya frenship kte. Ingat x mase tu, jam 2lebih pagi...aku dtg umah ko. Kate ko ade seperais utk aku...walau xbape ingat jalan g umah ko, aku redah jek. Demi ko yg bsungguh2 nk jmpe aku mlm tu jugaks...

The gift was soo sweet dear...tapi sume tu dah pown blalu!!!

Kini, ko jadikan aku satu bahan...bahan utk ko dan kwn2 ko hina. Aku xpasti kenape...mungkin kerane.....arghhh!!! Duit boleh membeli maruah dan persahabatan...

Takde kate yg leh ungkap dah...aku pasrah! Aku masih sayang frenship tu...so, aku xnk ungkit lagi kejadian dlu :'(



Kepada CIK B:

Aku kenal ko, from hubby...hubby aku penah cte aku pasal ko. Bekas kekasihnye. Aku pown xsangke...dunia ni kecik jek, tak sangke ko bekas kekasih hubby aku, and besfren kepade kwn sekeje aku. So, pastu...kte mula bersahabat. Xde la rapat, tapi masih boleh berkawan. Aku xkesah, ape SEJARAH ko ngn hubby aku. Walau aku tau setiap inci cerita antara korg, tapi...past is past rite? Korg penah bkasih...rase saling sayang. And aku paham. Aku hormat ko, and aku hope ko pown leh hormat aku. Espeseli bile aku dh pown kawen ngn bekas teman lelaki ko...

Aku taw, baru2 ni ko tiba2 rase xsedap ati...takot hubby aku sentap sbb mbahasekan dir KAU-AKU ngan hubby, walhal dlu korg saling mcintai.

Tapi ikot logiknye...hubby aku takkan rase sentap pown. Aku pown xkesah kalo hubby aku stil nk pgl ko ngn name manje2 korg dlu ke...tp xperlu la btanye pade dia. Seolah2 ko cm mharap dia masih simpan perasaan pada ko. Ape yg ko harapkan sebenonye? Dia yg sentap...or ko yg sentap?

Xkesah ape pown panggilan...yg penting kte masing2 ade kehidupan masing2 skrg. And saling la hormati kehidupan masing2. Ko taw dia suami org...walau ko bekas teman RAPAT dia, ko kne taw batas pgaulan ko. Nk bsayang2 boleh, tapi batas sayang kwn ngn sayang lebih2 tu.......ko dh besor n dh matang nk pikir kan?

Btw...nk pendekkan cte, aku pown xnk bmusuh ngn ko sbb phinaan yg dh ko tules baru2 ni. Ko teman sperjuangan hubby aku, ko jugak penah bkasih ngn hubby aku. Aku xpenah larang dia bkawan ngn ko. Walau sgumpal phinaan dh ko campak kt aku...

Thanks a lot...




Kepada CIK C dan yg lain2:

Saye xkenal awak...so jgn mudah sgt mletakkan kata2 hina pd org yg awk xkenal ok.

Thnx a lot...

Salam...

~end

No comments:

Post a Comment