Wednesday, March 23, 2011

Nasihat LUCU dari seorang bakal ibu...kepada bakal ibu!!!

Ok...mood skrg ok ckit. Xde rase sakit sangat...

So skrg ni nk bcerita pasal pregnancy...........AGAIN!! Huhuhu...

Baru2 ni aku di SOUND oleh seorang bakal ibu...yg dh ade, errr nk masok anak no.3!

Kesahnye gini...kami selalu gak la chat kt FB. Bole kate tiap kali ade mase...mesti chat. Hubby masing2 sebok carik rezeki laa katekan. So, amek la peluang beramah mesra.

Sampai laa tahap ni...

Dia cerita laa, dia baru pas scan baby. Usia kandungan dah pown mcecah 8bulan. So, dia scan...and resultnya dapat baby boy. Suke laa tu...sbb 2 yg atas pempuan :) aku pown bkongsi hepi nye. Hehehe...

Citenye lagi...dokte tempat dia scan tu baguihhh!!! Siap ukur panjang, lebor, berat baby sume. Aku pown reply laa...memang la dokte ukor sume tu. So that dokte taw pkembangan bayi...yakni ukuran panjang serta berat bayi tally ngan usia kandungan n due date bsalin. Sebab, aku ni selalu gak pegi scan...sbb ni kan bby 1st aku ngn hubby. 1st time untuk kami berdua...so, ade few perkara yg kami berdua tak berape nk alert smpai few times gak la aku kuar masok jumpe pakar. Hehehehe...PASNI TAKNAK LASAK2 LAGI YE MUMMY!!! Huhuhu...

So, nak dijadikan cte...pas aku cakap pasal tu, mungkin dia cam agak bengang kot. Sbb walau aku 1st time, and 3rd time utk dia...dia cam blur2 bab scan ni. Ntah...aku xpasti ape feel dia. Bukan aku ckp ape pown, aku cakap pasal fact. Kalo korg yg lain ni bace pown...xde terase kot. Aku plak jenis cakap blapik TERBAIKKK punye. Ye laa...kte kan tgh syer keterujaan pregnancy mase tu.

Pastu aku cakap lagi, nnt bila usia kandungan dh mjangkau 8bulan...aku nk pi scan 3D or 4D. Pastu dia tanye...dapat ape kalo scan tu, aku pown cakap laa...selain taw jantina, scan 3D/4D ni detail ckit. Leh tgk muke baby tu...kot ikot mummy ke ikot daddy :) nk taw ape yg dia cakap....TAK PAYAH LA EXCITED SANGAT NK WAT SUME TU, KALO BABY MATI DALAM PEROT CANE? Sentap x sentap? Nasihat dia...beringat la sebelum terkena. Kwn dia penah alami situasi tu. Tlalu excited, tp bile baby dh mati...asek tkenang smpai sakit.

Best x best nasihat bakal ibu kepade bakal ibu tu??? Hahahahaha...melampau kannn???

Pastu nk tambah minyak lagi...katenye, dia nk tgelak tgk org zaman skrg...baby belom keluar dah sebok carik name anak. Aku cume balas ape.........sume manusia kt dunia ni dilahirkan berbeza2 pendapatnya. Ni pengalaman pertama aku ngan hubby, so kami memang excited. Balasnya...dia cume nk aku beringat. Takot menyesal kemudian hari....alahai!! Tapi nk wat aku guling2 gelak tgk minah ni...kt fb dia, penah post... TENGAH FIKIR NAMA BAYI....hahahaha!!! Dia pown wat, tapi dia dok kutok org lain plaks! Apedaaa.......

So, pas rase BOSAN melayan bakal ibu yg memberi nasihat yg TAK MEMBINA langsong tu...aku tros bior dia layan diri dia sndri. Bderet2 cte dia...aku IGNORE aje.

Aku cte ngan hubby...hubby punye la bengkekkkkk jek ngn minah ni. Kebetulan plaks, minah ni ade komen2 kt page hubby...hubby pown bantai dia balek ngan penuh TATASUSILA. Tapi dek kerane PANAS HATI, dia teros BLOCK kami berdua.

Kesimpulannye...walaupun kte ni dh ade anak 3, lum tentunye kte MATANG dalam berfikir. Kadang2 kte rase kte matang dan waras...tapi sebenonye, kte wat org lain pandang serong pade kte.

Kepade si dia...memang kami agak bengang ngan awk ok. Sebagai org yg ade pengalaman...patotnya awak bkongsi la yg indah2, bukan yg xelok...kte same2 pregnant taw. This is our 1st experience...memang kami excited, tapi kami bataskan paras excited kami. Kami taw batas kami...kte manusia, semua berbeza. Awk jgn cakap ikot sedap mulut awak...cerita awak seolah2 mendoakan ketidakstabilan pada kandungan saye. Saya juge pregnant...saye juge taw makne sensitif. So, awak seharusnya lebih sensitif bila bkata2. Xpe..kami maafkan awak. And maafkan saye sbb post blog ni...cume nk awak taw, kami memang TERASA ngan nasihat awak yg memang langsung TAK MEMBINA.

Maaf skali lagi...ikot suke awak laa kalo dh xnak bkawan ngn kami tapi kami TERASA ngn kata2 awak. 

~end




Baby kicked mummy, mummy kicked daddy...........hahahahaha!!! Sampai lebam bijik mate daddy...KASIHANNNNN!!! (^_^)"

2 comments:

  1. truk btol bakal ibu tu yer ann... agaknyer dier tgh tension kat laki dier kot.. hahahha... suker atie aku jekz.. x pasai2 aku plak dier block.. (mcm ler aku kenai saper)

    ReplyDelete
  2. tu la pasalnye...ade ke patot bg nasehat cenggitu kan? sgt x rasional!

    ReplyDelete