Thursday, March 17, 2011

Just Another Story Line...

Everybody has a  different story line....Wah! Cakap omputeh plaks aku ek....ahaks!

Tp betol....setiap individu ade story line tersendiri. Ade yg stat ngan elok, tiba2 jadik tak brape elok pastu dah nk ujong2 elok balek....rite?

Cume aku tgk, skrg ni...kebanyakkan manusia...ade yg x boleh nk menerima kehadiran sesorang dlm story line dia. Macam la dia perfect sgt utk judge and buang apetah lagi mempertikaikan keupayaan org lain tu...

Mungkin dulu orang tu...xbrape nk menjadik. Tapi.......manusia beb, sesape pown bole berubah. Cume bentuk perubahan tu jek...either jadik baik or yg sebaliknye.

Aku xnak cakap banyak....cume yg aku nk tekankan kt cni...berkawan la ngan sape2 jek. Jgn tlalu memilih kwn. Yes........kadang2 kte taw kawan kte tu bukan dtg dari golongan yg "BAIK2" tapi dia masih kwn kte...rite?
Allah pown melarang kte carik musoh.

Cume kte jek yg kene bijak control diri kte...

Kate mak2 kte......JGN KAWAN NGN SI POLAN TU, NANTI KO TERIKOT2 PERANGAI SETAN DIA....tp kalo kte bijak mengawal diri yakni matang laa kan dlm tentukan mane satu yg baik utk di teladani, and mane satu yg xelok....insyaallah, xde pape yg xelok jadik kt tingkahlaku kte :)

Cam aku gak laaa....kan.....aku kawan ngn sumorg, even aku di larang kwn ngn org tu dan org ni dan org sane juge org sinun....aku tetap anggap org yg AKU TAK BOLEH KAWAN tu....kwn aku.

Aku x kesah di cop ROSAK...sbb yg kenal dan taw diri aku, yg kt atas tu.

Aku ngaku....aku kwn ngn kaki botol,kaki kelab, kaki jantan, kaki pempuan, kaki rempit, kaki temberang, kaki judi, even yg amek segale macam jenis pil...dengan kate lain DADAH...tp aku kwn jek. Xpenah terikot ckit pown ngan sikap n sifat mereka2 tu...

Penah kwn2 yg lain selain mereka2 ni...cakap aku ni SALAH SATU dari mereka. Kalo xngaku...dorg kate aku bohong...abes takkan aku nk ngaku bende yg aku xbuat. So aku senyum jek...layan jek ape org nk cakap. Sbb yg tahu kebenarannye adela...YANG MAHA ESA :)

Sumpah, demi name Allah...aku xpenah minum...dadah...rokok (tmasuk sisha) apetah lagi one nite stand ngn mane2 jantan. Ya.....aku nampak cam ke arah tu. Ngan cara aku bcakap...ngan lagak aku...ngan cara aku bpakaian. Tp aku xde wat mende2 tu...tp aku ngaku...aku penah masok club. Tp atas alasan...hubby kje chef kt club tu. So, kalo aku masok makan kt tempat dia kje...kire aku masok kelab gak la kan, tp bukan kire clubbing kan? Hehehehe....alasan kukuh gile ok! Ahaks! Dan aku suke tgk live band...layan live band pastu g pusat latihan nyanyian a.k.a pusat karok.......lawan live band tu! Kekekeke...maklom laa, nak jadik artis tp malu. So, tunjuk bakat di pusat karok aje yek... ;-)

Kesimpulannye, story line aku simple jek....aku budak naif yg nampak jahat....and aku bangge ngan diri aku sebab aku masih mampu kawal nafsu serakah aku dr bgelumang ngan sume tu. Xkesah la ape jenis tuduhan org nk lempor...aku senyum jek. Puas org mengate....lame2 diam kan? Aku ade hak nk kwn ngn sape pown. And aku dh ckup beso...dh ade otak sndri tuk pikir n pilih mane yg elok n x elok. Sume manusia beraknye busuk. Maksudnye...sume manusia same. Aku x penah asing...yg ni kwn, and yg ni tokley wat kwn.Yg mane dok menipuuuu je tu...kwn tetap kwn cume aku amek sikap lebih bhati2 and segale CONGGG dia aku masok telinge kiri...kuar telinge kanan. Ape ade halll.....

So, kawan2...yg bace watikah xbrape nk behhh ni...renungkan laa, kte pown bukan baik sgt nk judge org n pilih2 kwn. Kwn je la ngn sape2. Accept org sekeliling kte flaws n all. Setiap manusia diciptakan bbeza n satu pown x sempurna. Ingat tu!

~end

No comments:

Post a Comment