Friday, April 8, 2011

Target Sebelum End 2011...........

Ermmm.......dlu2 target nk kawen n ade fmly sndri. Skrg......dh kawen n bakal ade ank dh pown. Kejap jek rase. Tapi............Alhamdulillah, sume yg aku wish dtg skali :) i mean, xdelaa nk kne tunggu lame sgt. Alhamdulillah.....rezeki murah :)

So, bile dh tcapai hasrat n impian tu........kene laa target hasrat lain pulak kan. 

Ni target2 aku sebelom end of year 2011:


1. Kereta

Haaaaaaaa....yg ni sgt2 penting!!! Aku dh decide, amek MYVI jek. Dlm mase tdekat ni. Senang. Mudah :)

2. Rumah

Skrg ni aku nyewa ngn member2 kt satu apartment kt Bandar Sunway. Rumah ni dh 3-4 thn kot diduduki oleh hubby n fwen...so, hubby sgt2 selesa di cni. Nk xnak....akur je laa, dok cam org bujang. Xbaper syiok sebenonye...tp kadang2 bile time ramai amatlah gamat n happening :) Nyewa pown bertiga. Kira OK laa. Kdg2 ade yg dtg nyinggah...wat ramai2 umat, kadang2 xde org langsong. Sunyiiii jek.....tu yg wat aku mnapak ke umah pah mia...alaaaaaa selang few blok je kot.

Target nk beli umah tu.....tunggu ekonomi tul2 stabil. Mungkin end 2012 dh cantek kot :)

So, targetnye nk carik umah sewa before aku deliver...keselesaan tu penting. Baru2 ni ade sorg pakcik offer umah dia. RM550/month. Kat Sunway gak. Tp jaoh ckit laa dr umah skrg ni. Tingkat 2, lantai mozek, 3 bilek tdo, 2 bilek air...tingkap 2panel flip. OK kot...tp nego punye nego, sbb aku ni baik sgt (katenye) dia nk bg aku RM300/month........................sape xnak beb!!! Umah kt area Sunway ni....mane nk dpt RM300....!! Pergh....................kene grab!!!!

3. Isi Rumah

Pas dapat umah baru la bole beli perisian umah...di sebabkan umah tu nk nyewa bsame hubby sahaje, so kali ni aku tul2 nk idop cm laki bini, daddy mummy.................

a. Set bilek tido
b. Katil baby
c. Ghobok TV
d. Peti Es
e. Mesin Basoh
f.  Dapor gas

Haaaa....yg ni harus ade!!! Sbb umah tu ade 3 bilek, so master bedroom mestilaaa jadik bilek tdo. 2 lagi bilek aku nk wat 1 bilek tetamu n 1 lg tu bilek study. Yakni......bilek hubby memekak ngn gitar, drum n muzik nye :)

So setakat ni yg tlintas kt palotak. Nnt kalo ade keinginan lagi....aku akan add kt cni ok!!! Muahx!

~end

No comments:

Post a Comment