Thursday, April 7, 2011

Pesona Oh Pesona...

Sepeti yg sume sedia maklum......aku dh pon memberikan semula badak biru aku yakni SATRIA MY HONEYDROP kepade org lain. Konon2 nk amek kete baru laaa...

Memulakan pencarian ngn kete perdana V6...walopon kurang bkenan tp hubby tah laaa, beria benor nk V6. Ape yg best pn tataw...

Setelah tpandang pade PESONA...teros kami berdua terPESONA!!! Survey punye survey...dpt agen yg leh bg harge B-Line tp dpt kete M-Line...teruja la sgt2. Siap sume documents....siap panjat bank negare, takot ade CTOS...Alhamdulillah xde. So kami pon submit.......tuptup, hubby yg sengal lupe bg potostet IC beliau. Ampehhh...so, tpakse re-submit laaa....tunggu lagi.....yesss!!! Bank dh call....loan dh approved! Dan kami tunggu pule agen call...dia kate dia akan call once bank dh bg balek segale document yg perlu di tandatangan.

Almost 2 minggu menanti.....xde pown panggilan tepon. Hubby xpuas ati....dia tepon la agen. "Ohh...loan awk xapprove laa, ade CTOS!" palehotak ko!!! Bile mase plak name aku CTOS.....aku dh siap panjat bank negare taw!!!

So, ngan bengangnye kami bg copy of surat yg menyatakan name kami bersih tuh!!

Sebulan....dua bulannnnnn....................dan kami pon dh xtahan dahhhh!!!!!

Kami call agent.......dan2 dia cakap "LOAN DH APPROVED TP PERLU GERENTOR LAAA".....viva x viva agen tu????ko drag application kami smpai 2 bulan......pastu cam2 alasan ko bg kannn???!!!

So, aku nekad!!! Aku dh xnk PESONA tu.....PESONA dh x memPERSONAkan dahhh!!!

Skrg aku tataw nk amek kete ape dh.......myvi je la kot yg nmpk sporty lg bgaye. seswaiiii tuk aku yg bjiwa muda ni......comfort pon comfort kann??!!

FL pon ok gaks........murah ckit kot dr myvi. Sedan pon ye gaks....

Skrg aku kembali membuat pcaturan........................

Apekah keputusannye ekkk??? Hurmmmm.....







PESONA..........KENSELLLL!!!





FL pon syiokkk gaks.....




Myvi nampak sporty.....hurmmm!!!





V6 nampak dewasa.........tp mahapp laa, saye xnk tak a risk! Huhuhu...



No comments:

Post a Comment